Bureau Control

Er is een heftige discussie gaande tussen twee bezoekers
Wat doe je?

Training 'Conflicthantering'


Hoe ga je om met een conflict? Ben je zelf partij of zie je een conflict tussen twee bezoekers? Met de training 'Conflicthantering' reiken wij je de juiste tools aan om het in een conflictsituatie eens te worden, verantwoordelijkheid te nemen of er veilig uit te stappen. Je herkent het gedrag en vooral de triggers. Je bent in staat de-escalerend te reageren, partijen te scheiden en zo verdere escalatie te voorkomen. 

Algemeen trainingsdoel


Na de training 'Conflicthantering' zullen de deelnemers afwijkend gedrag in een vroeg stadium herkennen en mentaal weerbaarder zijn. Ze zijn voorts zowel individueel en als teamlid in staat om in , en naar aanleiding van een spanningsvolle situatie of incident, adequaat, (pro)actief en professioneel te reageren. Agressie voorkomen, partijen effectief scheiden en de-escalerend optreden.

Onderwerpen
Onderwerpen

  • Wat is agressie?
  • Soorten agressie
  • Agressieproces
  • Herkennen en erkennen van gedrag
  • ABC-gedrag
  • Vaardigheden B.A.M.© en E.G.E.L.©
  • Roos van Leary
  • Spanning en stress
  • Aktie- en conflicthanteringstijlen
  • Teaminzicht
  • Alcohol en drugs
  • Doel Aanpak Analyse
  • Benaderingsfasen
  • Aandacht en opvang

TRAININGSDUUR
TRAININGSDUUR

  • 2 dagdelen à 4 uur